Reklama SMS vs billboardy i ulotki

ażdy przedsiębiorca, który staje w szranki z konkurencją, aby zdobyć klientów, musi spotkać się z wieloma zagwozdkami marketingowymi. Firmy międzynarodowe, które przeznaczają gigantyczny budżet na reklamę raczej nie przejmują się dylematami – wykorzystują każdy kanał promocji i dotarcia do klienta. Co jednak mają zrobić lokalni przedsiębiorcy, którzy dopiero zaczynają wojaże w sferze biznesowej lub prowadzą niewielkie, lokalne biznesy? Wykorzystać technologię, która oferuje znacznie szybsze i pewniejsze dotarcie do potencjalnych klientów.

Reklama za pomocą SMS

Jeszcze 20 lat temu (dokładnie 22 lata, gdyż pierwszy SMS został wysłany w 1992 roku) nikt nie pomyślał, że krótkie wiadomości tekstowe podbiją świat. Dziś są codziennością miliardów ludzi na całym świecie. Ich popularność rośnie wraz ze wzrostem popytu na telefony komórkowe. Niektórym już nie wystarczy jeden telefon – mają kilka przenośnych aparatów, aby ciągle być w łączności ze światem. To można wykorzystać na korzyść reklamy. Taniej i bezpośredniej reklamy.

Mowa o krótkich wiadomościach SMS wysyłanych do klientów lub potencjalnych odbiorców naszych usług i produktów. Jak to działa? Wystarczy określić liczbę SMS’ów, jaką chcemy wysłać dla klientów, określić obszar lub wiek odbiorcy (wszak nie ma sensu wysyłać reklamy warsztatu wulkanizacyjnego do dzieci, które przecież nie mają własnych aut) i rozpocząć promocję. Tym zajmują się wyspecjalizowane firmy, które dysponują serwerami SMS i mogą w dowolnej konfiguracji poratować klienta reklamą.

A co z ulotkami i bilbordami?

Mówimy o typowych, staroświeckich i także potrzebnych formach reklamy. Jednak z każdym dniem ulotki tracą na swojej jakości reklamowej. To samo bilbordy – zmuszani do ich czytania przechodnie często je ignorują. Przedsiębiorca nie ma więc pewności, że inwestycja się zwróci. Nie ma w ogóle pewności, czy rozdawane ulotki nie posłużą jako opał do pieca (a to w końcu koszty). Na tle SMS’ów tradycyjne formy reklamy przegrywają z kretesem. W końcu każdy właściciel telefonu (a na pewno zdecydowana większość) odczytuje wiadomości SMS.

Lokalna reklama

Niedoświadczeni przedsiębiorcy powiedzieliby, że lokalnie reklamować można się tylko za pomocą gazety regionalnej, bilbordów rozwieszanych w newralgicznych punktach miasta, a także ulotkach, które rozdawane są w najbardziej tłocznych miejscach (na przykład przy centrach handlowych). Nic bardziej mylnego, reklama SMS dociera także do lokalnych odbiorców – kwestia wybrania dobrej bazy adresów zgodnej z GIODO. Dzięki takiemu rozwiązaniu trafimy do sprecyzowanej grupy odbiorców, którzy faktycznie mogą zainteresować się naszą firmą. W reklamie nie sztuką jest ilość, ale jakość i target klientów, który musi być określony.

Podsumowanie

Na naszych oczach zmieniają się standardy dotyczące reklamy. Marketing wkracza w nowoczesność, wykorzystując każde jej pokłady, aby otrzeć do większej grupy klientów. Przykładem i potwierdzeniem tej tezy są reklamowe SMS’y, które na tle bilbordów i ulotek wiodą prym.

Jedna myśl nt. „Reklama SMS vs billboardy i ulotki

Dodaj komentarz