Jak działa reklama SMS?

Do e-mail marketingu zdążyliśmy się już przyzwyczaić (przy czym do tego typu promocji mamy raczej niechętny stosunek:). Ciągle natomiast na odkrycie na naszym polskim rynku czekają kampanie reklamowe poprzez SMS. A szkoda, bo naprawdę oferują one możliwości rewelacyjnego targetowania odbiorców, dużo bardziej precyzyjne, niż inne formy promocji. Jak działa reklama SMS i dlaczego warto w nią zainwestować – tego już, drogi Czytelniku, dowiesz się z dalszej części artykułu.

Reklama poprzez SMS – dlaczego warto?

Okej, wyobraź sobie, że jesteś stałym klientem sklepu z artykułami RTV i AGD. Pewnie podczas wcześniejszych zakupów zostałeś poproszony o swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu (może podczas wyrabiania karty stałego klienta, karty Pay-back, przy podpisywaniu gwarancji albo przy ankiecie zadowolenia klienta). W marketingu SMS to się nazywa: zbieraniem danych (przy czym oczywiście tego typu baza musi zostać zarejestrowana w GIODO).

I nagle pewnego dnia otrzymujesz SMS-a: „Witaj, Krzysztofie! Ponieważ jesteś naszym stałym klientem, otrzymujesz rabat 20% na wszelkie akcesoria. Pokaż ten SMS w kasie. Promocja ważna 72h”. I co – nie skorzystasz?:)

Reklama poprzez SMS, poprzedzona odpowiednim zebraniem bazy może być niezwykle skuteczna. A dlaczego? O tym poniżej.

Zalety reklamy SMS-owej

Jak już pisaliśmy wcześniej: marketing SMS wciąż jeszcze czeka na odkrycie przez polskich przedsiębiorców. A szkoda, bo korzyści płynące z takiej formy promocji są ogromne:

  • precyzyjne targetowanie odbiorców i utożsamianie ich z marką – taka forma reklamy jak żadna inna jest robiona pod odbiorcę. Dzięki dobrze zebranej bazie możesz zwrócić się do klienta po imieniu – dla niego to wielka nobilitacja;
  • krótki, a konkretny przekaz – w reklamie SMS komunikat musi zawierać zaledwie 160 znaków;
  • SMS – y odczytuje każdy – maila (zwłaszcza takiego, który od razu wygląda na reklamowego) już nie;
  • reklama poprzez SMS jest niezwykle skuteczna – agencja analityczna Nielsen wykazała, że po otrzymaniu reklamowego SMS – a aż 50% odbiorców skorzysta z oferowanej promocji! To zdecydowanie więcej, niż w przypadku e-mail marketingu, gdzie konwersja wynosi z reguły 1-2%!;
  • taka forma promocji w Polsce jest rzadko stosowana. Czemu więc nie wyprzedzić konkurencji i nie postawić na taką formę komunikacji z klientem, hę?

Dodaj komentarz